Maanantaina kävimme Sibiun keskustassa Ramada-hotellissa ilmoittautumassa. Aleksin piti kiertää kymmenkunta erilaista ilmoittautumispistettä ja jokaisessa piti maksaa jotakin. Todella kallis kilpailu ja osallistumismaksun lisäksi pitää maksaa mm. kuvista, mekaanikoista ja muista huoltajista yms.

Ramada-hotellin kaunis aula

Yksi ilmoittautumispisteistä. Aleksi jonottaa viimeisenä.

Meidän mekaanikkojen ja huoltajien ilmoittautuminen oli nopea juttu. Täytimme lomakkeet, joissa kerroimme ruumiinlämpömme lähipäiviltä ja vakuutimme ettei meillä ole mitään koronaan viittaavia oireita. Ruumiinlämmöt mitattiin otsasta ja merkattiin lapuille. Laput piti ottaa mukaan, sillä ruumiinlämpö mitattaisiin kuulemma meiltä kaikilta joka aamu. Sitä ei kuitenkaan tapahtunut – ehkä järjestäjät totesivat mittaamisen liian isoksi hommaksi päivittäin.

Huoltojoukkojen ilmoittautumis- ja lämmönmittauspiste.

Hirmuista ryysistä ei ollut, sillä koronan vuoksi kisaan ei otettu yleisöä. Paikalla oli siis vain kuskeja ja heidän tukijoukkonsa.

Moottoripyörien valmistelu seuraavan päivän koitoksia varten on olennainen osa tällaista pitkää endurokilpailua. Tiistaina oli aika-ajot, joten maanantaipäivänä pyörät valmisteltiin sitä ja myös myöhempää kisaa varten. Teknisen huollon lisäksi niihin mm. liimattiin kisatarrat ja kiinnitettiin kahvat haasteellisissa paikoissa nostamista/työntämistä ja vetämistä helpottamaan.

Asuimme kolmikerroksisessa talossa Sibiun keskustan tuntumassa. Pieni piha oli täynnä moottoripyöriä, sillä samassa talossa asui myös toinen suomalaisporukka sekä pari hollantilaista. Aleksin kaveri Henkka ajoi kisaa hopealuokassa ja Anton pronssiluokassa. Henkan tiimiin kuuluivat myös puoliso Minna ja mekaanikko Marko. Minna toimi kisojen ajan ruokavastaavana ja valmisti kilpailijoille ja mekaanikoille maittavia ja energiapitoisia aterioita sekä kisapäiviksi mukaan että kämpillä syötäväksi.

Talomme kadulta päin.

Valmistautumishommia. Takana Henkka ja Marko, edessä Aleksi, Timppa ja Anton.

Somistus uusiksi.

Antonin kisavalmisteluihin kuului myös pyörän koristelu piirroksin. Piirroksiin liittyi myös hulvaton tarina. Etulokarin päällä näkyy kahva, josta kerroin.